Image result for flat gifs

از زمانی که هنر طراحی گرافیک و دیزاین با نرم افزار آغاز شد تا به امروز شاهد پیشرفت های بسیاری در این عرصه بوده و هستیم و سبکهای مختلف طراحی هر چند سال یکبار دچار دگرگونی و تغییرات بسیاری می شوند و با توجه به نیاز مردم، سلیقه، و موارد بسیار دیگری به مانند صنعت مد و فشن دچار تحول می شود درست به مانند وب سایت های گوناگون و اپلیکیشن های موبایل که مدتی است رنگ و چهره ای جدید به خود گرفته اند.

Image result for flat gifs

بهترین مثال برای این موضوع تغییر لوگوی برند های برتر دنیا طی سالیان سال بوده و هست، اما به سراغ مبحث اصلی که همان فلت دیزاین است میرویم، فلت دیزاین یا به عبارتی طراحی تخت و یکپارچه به نوعی از طراحی و تصویر سازی گفته میشود که در آن خبری از عکس گرادیانت های رنگارنگ، سایه ها یا همان دراپ شادوها، پترن های مختلف، سه بعدی سازی و استفاده از افکتهای آماده نیست و همه المانهای موجود در طرح تک بعدی و در مواردی دو بعدی هستند، رنگها به صورت یکپارچه استفاده می شوند و یک نوع تمیزی و یک دست بودن را می توان در طراحی مشاهده کرد.

Image result for flat gifs

تا اینجای کار متوجه این موضوع شدیم که فلت چیست. حال نوبت به کدنویسی فلت در وبسایت های رسیده است. این سبک کدنویسی شما باید بتوانید تا حد امکان با استفاده از  CSS کار کنید و در استفاده از رنگ ها خلاقیت به خرج بدید. طراحی فلت باید زنده و جذاب باشد و در عین حال ساده و نه خیلی پیچیده مثلا برای طراحی یک هدر سایت فقط کافیست رنگ ها رو در ذهن خودتون مجسم کنید و از ترکیبشان یک ایده قوی ایجاد کنید.فلت یعنی طراحی با رنگ دقیقا مانند رنگ کاری ساختمانی شما هم باید با استفاده از رنگ های مختلف به ایده نگری بپردازید این نوع طراحی بخاطره ساده بودن دارای سرعت لود بالایی هستش که بخاطره همین مورد محبوبیت بالایی قرار گرفته است. یک نکته را در کدنویسی فلت همیشه و همیشه در نظر داشته باشید و آن این است که باید از CSS حداکثر استفاده را نمایید به جای تصویر. حداقل 80% از کار شما را باید CSS تشکیل دهد